niedziela, 19 marca 2017

Kotlety z cukinii z miętowym guacamole

Przepis szybki na przepyszne, orzeźwiające kotlety z cukinii zaczerpnęłam z programu Marty Dymek.
Smakują obłędnie a dodatek guacamole - mojego ulubionego sosu nadaje im jedyny i niepowtarzalny smak.
Zachęcam nie tylko wegan i wegetarian do próbowania ale i mięsożerców, zobaczycie jaki można super obiad zrobić bez mięsa.
Polecam gorąco.
Kotlety z cukinii z miętowym guacamole.


Składniki:
  • 1000 g cukinii
  • 1 łyżka soli
  • 1/4 - 1/2 szklanki mąki pszennej lub ryżowej - dałam ryżową
  • 1/4 szklanki mąki z ciecierzycy
  • 2 łyżki kaparów
  • 2 łyżki płatków drożdżowych
  • 1/2 pęczka koperku
  • 1/2 pęczka szczypiorku
  • 1/4 pęczka natki pietruszki
  • 1 ząbek czosnku
  • spora ilość soli
  • spora ilość czarnego pieprzu
  • olej do smażenia
Miętowe guacamole:
  • 2 dojrzałe awokado
  • 2 szalotki lub 1/2 białej cebuli - dałam szalotkę
  • kilka gałązek kolendry
  • kilka gałązek mięty
  • sok wyciśnięty z połowy cytryny
  • sól
  • czarny pieprz

Przygotowanie dania:
  • Cukinię wraz ze skórką starłam na tarce o grubych oczkach, posypałam łyżką soli i zostawiłam na sicie aby sok ociekał.
  • Po 30 minutach odcisnęłam resztę wody z cukinii i przełożyłam ją do miski.
  • Zioła, kapary i czosnek drobno posiekałam i dołożyłam do cukinii wraz z pozostałymi składnikami.
  • Wyrobiłam masę rękoma bardzo dokładnie.
  • Wilgotnymi dłońmi formowałam kotlety i smażyłam je z obu stron na rozgrzanym oleju na złoty kolor.
  • Osączałam kotlety na ręczniku papierowym.
  • Z awokado wyjęłam pestki a potem łyżeczka miąższ, rozgniotłam go widelcem.
  • Dodałam sok z cytryny, posiekaną szalotkę, zioła i wymieszałam całość ugniatając widelcem.
  • Podałam gorące kotlety z guacamole.

Smacznego.
Przepis Marta Dymek
"Podróże małe i duże"
Kołobrzeg woj. zachodniopomorskie

2 komentarze

  1. Brzmi bardzo niezwykle i pięknie wygląda:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger