poniedziałek, 16 stycznia 2017

Cytrynowe risotto z małżami

Risotto jak już pewnie wiecie to jedno z moich ulubionych dań.
Gotuje je często z różnymi dodatkami, w rezultacie zawsze powstaje pyszne i pożywne danie w którym są składniki ulubione i na które macie smaka danego dnia.
Dziś naszło mnie na małże i cytryny bo czemu nie.
Rezultat: pyszny ryż na talerzu z kremowymi małżami, do powtarzania nie raz. 
Zachęcam do wypróbowania.
Cytrynowe risotto z małżami.


              Składniki:
  • 225 g gotowanych małży bez skorupek
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 300 g ryżu jaśminowego
  • 200 g zielonego groszku - miałam z puszki
  • 1/3 cytryny - sok i skórka
  • olej do smażenia
  • sol morska
  • pieprz świeżo mielony 
  • 100 g sera Limburger oryginal
  • 2 - 3 łyżki startego Grana Padano
  • 3 szklanki wrzącej wody
  • natka pietruszki do posypania
Cytrynę wyszorowałam i sparzyłam, starłam skórkę z 1/3 cytryny.
Cebulę i czosnek drobno posiekałam, zeszkliłam na oleju.
Teraz wsypałam ryż, smażyłam chwilę razem, dodałam szklankę wody i mieszałam aż ryż wchłonął całą wodę.
Potem dodałam kolejną szklankę wody, a po 10 minutach gotowania i mieszania dodałam groszek i resztę wody a także skórkę z cytryny.
Gotowałam aż ryż stał się miękki ale nie rozgotowany.
Teraz dodałam starty ser limburski i mieszałam aż zaczął się rozpuszczać. 
Dodałam także małże i wymieszałam aby się ogrzały.
Wyłożyłam na talerze, posypałam startym Grana Padano i posiekaną natką pietruszki, skropiłam sokiem z cytryny.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
W zimowych sukienkach - listopadowy las

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger