poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Pikle wg Jamiego Olivera

Jamie Oliver propagator zdrowego jedzenia i nie marnowania jedzenia zaproponował taki sposób na wykorzystanie resztek warzyw.
Po kilku dniach pikle gotowe a można je wykorzystać jako dodatek do obiadu albo zajadać same bo są wyborne.
Pikle wg Jamiego Olivera.

            Składniki:
  • 1 szklanka wody 
  • 1,5 szklanki octu winnego
  • 1 - 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżka soli
  • 5 - 6 ząbków czosnku
  • 5 - 6 świeżych listków laurowych
  • 1 łyżka suszonego oregano
            Dodatkowo:
  • 1 czerwona papryka 
  • 1/2 młodego kabaczka
  • 1 czerwona cebula
Warzywa umyłam i pokroiłam w mniejsze kawałki, cebulę w krążki, kabaczka w półplasterki a paprykę w paski.
Do słoika dodałam czosnek, listki laurowe oraz suszone oregano.
W garnku zrobiłam zalewę czyli wymieszałam ocet z wodą, cukrem i solą i zalałam nią warzywa.
Po 48 godzinach pikle gotowe.
Dodajcie swoje ulubione warzywa albo te które Wam zostają z gotowania i będzie ok.
Smacznego.
Pomysł Jamie Oliver.
"Podróże małe i duże"
Dworzec kolejowy w Ciechocinku

8 komentarze

  1. Super pomysł, na pewno wykorzystam, nie lubię marnotrastwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie lubię i dzięki temu pomysłowi mniej warzyw wylądowałoby w koszu.

      Usuń
  2. Czy składniki zalewy należy zagotować i gorącą zalać warzywa?

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, jak to u Jamiego ;) ostatnio znalazłam fajne gadżety kuchenne sygnowane przez Jamiego Olivera https://goo.gl/pFofY1

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger