poniedziałek, 6 lipca 2015

Pasta paprykowa

Pastę paprykową możecie zrobić na zimę do słoików a także teraz jako dodatek do mięs, kiełbas i jako smarowidło do chleba.
Pasta jest dość ostra ale to zależy od Was ile ostrej papryki włożycie do niej i jaki stopień ostrości lubicie.
Polecam serdecznie.
Pasta paprykowa.



Składniki:
  • 3000 g papryki czerwonej
  • 200 g papryki ostrej chili
  • 4 łyżki soli
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 i 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka octu jabłkowego
  • 2 słoiczki koncentratu pomidorowego po 150 g
  • 2 łyżki suszonego oregano
Przygotowanie pasty:
  • Paprykę obrałam i przekręciłam przez maszynkę do mielenia mięsa z sitem o średnich otworach.
  • Nadmiar soku po przekręceniu papryki odlałam.
  • Paprykę przełożyłam do garnka i gotowałam 20 minut.
  • Po 20 minutach dodałam resztę składników czyli koncentrat pomidorowy, ocet, sól, cukier, oregano, czosnek pokrojony w plasterki oraz olej i gotowałam kolejne 20 minut.
  • Na koniec wszystko zmiksowałam na gładką masę.
  • Gorącą pastę nakładałam do słoików i stawiałam dnem do góry.
  • Jeśli będziecie robić na zimę należy pasteryzować 10 minut.
  • Bez pasteryzacji w lodówce mogą stać miesiąc czasu ale nie dostoją bo zostaną zjedzone.
Smacznego.
Przepis od mojej koleżanki Ani.
"Podróże małe i duże"
A czy u nas tak nie może być? - wspomnienie Hiszpanii

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger